Popüler Uzakdoğu Sosyal Medya Platformları

Popüler Uzakdoğu Sosyal Medya Platformları

Türkiye’de oldukça popüler olan birçok sosyal medya platformu var malum. Hatta birçoğunda öyle bir noktaya geldik ki bu platformları kullanmayanlara uzaylı gözüyle bakabiliyoruz J

Birçoğumuz bunların diğer ülkelerde de bu denli vazgeçilmez olduğunu düşünüyor olabilir ancak durum hiçte sandığımız gibi değil. Uzakdoğu ülkeleri kendi platformlarını oluşturma konusunda oldukça ustalaşmış.  Hatta hayatımızın vazgeçilmezi olan birçok platforma rakip birçok platformu yetiştirmiş bile. Tek tek inceleyelim.

Kakao Talk

Güney Kore’de oldukça popüler olan bu uygulama bir sohbet programı. Bizim kullandığımız whatsapp gibi yani. Bildiğimiz anlık sohbet uygulaması. Dünya üzerinde 150 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Whatsapp’tan farklı olarak ses filtresi özelliği mevcut.  Özellikle farklı emojileriyle dikkat çeken bu uygulamayı indirip denemeyi düşünebilirsiniz (169,6 mb). Fotoğraf, video ve ses kaydı gönderme, sesli ve görüntülü konuşma gibi birçok özelliğe sahip.

WeChat

Anlık mesajlaşma uygulaması olan WeChat uygulaması Çin’de bir numara. Tanıdığınız yada rastgele kişiler bulma özelliğiyle tanımadığınız insanlarla tanışıp konuşmanıza olanak sağlayan bu uygulama 900 milyondan fazla kişi tarafından kullanılmakta.

Bu uygulamanın en önemli özelliklerinden biri ise cüzdan özelliği. Bu sayede harcamalarınızın hepsini anında buradan ödeyebiliyorsunuz. Birçok uygulama ile de entegre halinde olduğu için online siparişlerinizi de verebiliyorsunuz.

Line

Özellikle Japonya da oldukça popüler olan bu anlık mesajlaşma uygulaması diğer Uzakdoğu ülkelerinde de oldukça popüler. Sesli ve görüntülü arama, fotoğraf ve  video paylaşma gibi whatsapp’ta olan birçok özelliği içinde barındırıyor. Güvenlik uygulamaları whatsapp’tan daha iyi durumda ve ayrıca Wechat’te olduğu gibi bunda da salla özelliği ile yeni kişileri ekleyip tanışabiliyorsunuz.

Weibo (Sina Weibo)

Facebook ve Twitter karışımı bir sosyal medya uygulaması olan Weibo’nun 500 milyonun üzerinde kullanıcısı olduğu söyleniyor. Çin’de oldukça popüler olan bu uygulamada 140 karakter sınırı ve @kullanıcıadı formatı var. Ayrıca hashtag olayını ise #hashtag# yapmışlar. Popülerliğini diğer ülkelerde kökünden kesecek özelliği ise Çin’e kayıtlı bir telefon numarası ya da Çin kimlik numarası ile kaydolabilmenin mümkün olması.

 QQ

 

Çin’de oldukça popüler olan bir mesajlaşma uygulaması daha karşınızda. Bu uygulama 18 yıldır varlığını sürdürmekte. Uygulamaya telefon ya da e-posta adresinizle kaydolabiliyorsunuz. Uygulamanın en iyi yanlarından biri ise translate butonu. Bu şekilde oraya dışardan gelen kişiler daha hızlı bir şekilde anlaşma sağlayabiliyor.

Ayrıca diğer ülkelere de ulaşabilmek adına QQ International uygulamasını piyasaya sürmüşler. Bu uygulamada İngilizce, Fransızca, Almanca, Japonca, Korece ve İspanyolca dillerini destekliyor. Qzone uygulaması ile de Çinlilere facebook benzeri bir sosyal medya platformu sunuyor. Ve son olarak look around seçeneğiyle çevrenizdeki kişileri bulup eklemenize olanak sağlıyor.

Renren ( Herkes)

2005 yılında Çin’de kurulan bu sosyal medya sitesi Çin’de Facebook’u aratmıyor. 2017 verilerine göre 257 milyon kullanıcısı olan bu uygulama birçok yönüyle Facebook’un aynısı.

Eğer yakın zaman da ya da ileride Uzakdoğu ülkelerinden birinde yaşamayı planlıyorsanız, orayla sürekli iş ilişkileriniz varsa yada turistik seyahatler planlıyorsanız bu uygulamaları indirerek işe başlayabilirsiniz. Çünkü oradaki insanların hayatına direk olarak dahil olma imkanı veren en popüler uygulamalar bunlar J

Ayşenur BAĞLI

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir