Dijital Pazarlamanın Süper Kahramanı Growth Hacking

Dijital Pazarlamanın Süper Kahramanı Growth Hacking

Son günlerin popüler kavramlarından biri Growth Hacking. Peki sahiden Growth Hacking ne ? 

Gelin bu yeni pazarlama mucizesine yakından bakalım.

Growth Hacking tam da planlanan harika tatiller , intizamlı düzenlenen fotoğraf albümleri ve simetrik duran her şeye örnek gösterilebilir.İçerisinde çokça analiz ve sayı barındıran bu metodu çok seveceksiniz. Çünkü Growth Hacking ile girişimlerinizi size özel ve inovatif bir şekilde takip edebilecek , piyasaya sunacağınız ürünlerin müşterilerle nasıl iletişime geçmesi gerektiğine siz karar vereceksiniz.Sayıları yönetmek ve ürün/pazar dengesini kurmak bu kadar mantıksal olmamıştı.
Kelime anlamı olarak ayrı ayrı “Growth” büyüme ve “Hacking” sırası ile yapılacak işlemlerin inovatif bir şekilde çözülmesi anlamına gelmektedir. Growth Hacking , Türkçede “Büyüme Korsanlığı” olarak karşımıza geliyor.Growth Hacking’i İnternet üzerinden gerçekleştirilen “Startup” larda çoğunlukla kullanılan bir süreç modeli olarak adlandırabiliriz. Geleneksel ürün/pazar takibine , reklam işleyişine ve satış yöntemlerine göre daha hızlı, özel ve inovatif çözümler sunmayı amaçlayan bir kurtarıcı.

GROWTH HACKİNG ‘DE BEBEK ADIMLARI

“Growth kelimesine daha bir açıklık getirelim.”

Her bir organizasyon kendi içerisinde belirli basamaklara ayrılır.Büyüme aşaması da kendi içerisinde sistematik olarak ilerleyen bir segmenttir.Şirketlerin veyahut startupların startup sayılabilmeleri için belirli satış sayılarına ve müşteri kitlelerine ihtiyaçları vardır.Bir startup isim sahibi olup yatırım yaptıktan sonra gerçekleştirilen cüzi miktarda bir satış ile gerçek bir startup olduğundan bahsedemez.Ancak uzun vadeli çalışmalar, yoğun bir satış sayısına ve geniş ve sadık bir müşteri kitlesine sahip olduktan sonra startuplar kendini gerçekleştirdi diyebiliriz.Adım adım ilerlemesi gereken ve her aşamasında nasıl bir yol izleneceğine dair planlama yapılan süreçtir.

“Hacking aslında korsanlık mı? Yoksa kurtarıcı mı?”

Hacking kelimesi sanıldığı gibi verilerin ele geçirilerek kullanımı veyahut yazılım korsanlığı olarak algılanmamaktadır.Tabikide Growth kelimesinin yanına gelince bu durum böyle . Burada Hacking kelimesi oluşabilecek problemlere standardın dışında inovatif yaklaşımlarla çözümler oluşturmak.
Yazılım süreçlerindeki adımlarla ilerlemek yerine her oluşumun kendine has çözümler üretmesini sağlamak ve oluşabilecek sorunlara alternatif çözümler üretmek üzerinedir.

SORU/CEVAP RİTÜELİNİN EN TUTARLI HALİ QUORA İLE TANIŞIN

Quora rahatlıkla istediğiniz herhangi bir alanda , alanında ilgili kişilere soru yöneltebileceğiniz ve tutarlı mantık çerçevesinde yanıtlar alabileceğiniz bir etkileşim platformudur.Quora’nın en iyi yanı amacı dışında kullanılamıyor olması ve kendi içinde kaliteli ve geniş çapta bir kullanıcı kitlesi var.2017 Sosyal Medya Doğal (Native) Reklamcılık Platformu’na göre dünyada bu alandaki 56 platformdan biri de Quoradır.

 

“Peki Quora nasıl bir örnek ?”

Öncelikle Quora düzenli olarak kullanıcılarının istatistiklerini kontrol ediyor.Şöyle ki kullanıcılarının hangi alanlarda (pazarlama,endüstri,teknoloji,bilimsel araştırmalar vs.) sorular yönelttiklerini,yanıtlarını ve bu alanlardaki tutumlarını analiz ederek nasıl adımlar attıklarını takibe alıyor.Önlerine çıkan sonuçlarda takip etmeleri önerilecek kullanıcı sayfalarını ona göre düzenliyor.Kendini platforma göre değil de kullanıcı bazlı yeniliyor ve büyümeye açık bir davranış sergiliyor olması Quora’yı daha albenili bir konuma yerleştiriyor.Şimdilerde üst sıralara yerleşen Quora tavsiyeye ihtiyacı olanlar ve büyüme aşamasında olanlar için tam biçilmiş kaftan.

“Girişimlerin pazara uygunluğu büyüme hızlarını arttırabilecek yegane neden. Peki şirketler Ürün/Pazar dengesini oluşturmak için ne yapmalı?”

Kullanılan örnek bir uygulamanın sayısal verilerine bakarsak kullanıcılar tıklama oranlarını yükselterek uygulamanın aslında verimli olduğu ve kullanım oranının yüksek olduğu kanısına varılabilmektedir. Fakat arka planda kullanıcılar bir kez uygulamayı indirerek birkaç denemeden sonra uygulamayı sildiklerini saptadınız.Devamlılık göstermeyen bir grafikte ; “Acaba doğru pazarda mıyım?” sorusu akıllara gelmektedir. Veyahut “Doğru ürünle mi hizmet veriyorum?” Ürün Pazar uyumunu dengede tutabilmek için ürün ve pazar araştırmaları önem arz etmektedir.

“Tebrikler Startup’ınız Doğru Pazarda”

Startup’ınızda kullanıcıların ihtiyaçlarını ne derecede karşılayabiliyor olduğunuz bilgisi önem arz etmektedir.İzlenecek adımlar ve analizler sonucunda aslında sizin Startup sahibi olarak önem arz etmediğini düşündüğünüz konular kullanıcılar için öncelikli olabilmektedir.Dışardan bakıldığında tıklama oranlarına göre güllük gülistanlık olan birçok internet girişimi , kullanıcılarının ihtiyaçlarına öncelik tanımadığı taktirde yok olmaya mahkum olabilmektedir.Yapılan analizler sonucunda kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılyabiliyor ve doğru çözümler üretebiliyorsanız tebrikler Startup’ınız doğru pazarda.İkinci bir senaryo ise kullanıcılarınızın isteklerini karşılayamıyorsanız maalesef bizimle değilsiniz.

“Mahalleden herkesi çağırıp yine de sorunu çözememe sorunsalı”

Hedef kitleniz her zaman tam teşkilat bilinçli ve araştırmacı ruhlu olamayabiliyor.Çözüm üretme konusunda hazırlıklı ve üretken bir ekibe sahip olmanız gerek.Growth Hacking hazır maddeler üzerinden kullanıcılara hizmet vermek anlmını içermemektedir.Growth Hacking’in asıl amacı Startup içerisindeki segmentlerin açık ve net bir şekilde düzenlenmesi analizi ve kullanıcılara onların kendi kendilerini yönlendirebilecekleri şekilde kullanmaları hizmetini sunmaktadır.

Hedef kitleniz bazen Startup’ınız içerisinde kendi sorununun dahi ne olduğunu çözemeyebilir.Bu tip sorunları teknik özellikleri dikkate alarak ve kullanıcınızın Startup üzerindeki hareketlerini analiz ederek aşmanız mümkün.

“Growth Hacking nedir artık biliyoruz.Peki Growth Hacking aslında ne değildir?”

⦁ SEO gibi startupları göz önüne çıkarma odaklı çalışmalar kazanım aşamasında Growth Hacking sürecine destek olarak kullanılmaktadır.Fakat Seo = Growth Hacking gibi bir eşitlikten söz edemeyiz.
⦁ Ücretsiz takipçi kazanım sayfalarının kampanyaları gibi çalışmalardan destek almak sizleri üst sıralara taşımaz.Growth Hacking ile daha kaliteli ve size özgü çözümler üreterek emin adımlarla ilerlersiniz.Bu tarz sosyal ağ uygulamalarına pirim vererek sözde yapacağınız reklamlar kullanıcı kazanım numaraları spam’a düşmenize sebebiyet verebilir.Bu yüzden sosyal ağlarda ücretsiz akış sahibi olmak = Growth Hacking diyemiyoruz.
⦁ Fikirler çoğumuza bir anda gelebilir fakat oluşum süreleri birçok araştırma ve zaman içerisinde kendimizi geliştirmenin birer sonucudur. Hiçbir güzel şey birden gerçekleşmez.Bir gecede büyümek, kitlelere hitap etmek , büyük oluşumları yönetmek birden olacak şeyler değildir.Adım adım ilerleyerek yapılması gerekenleri belirli bir algoritmaya oturtmak,sağlıklı bir iş akış şeması ile temellendirmek esastır.

“Yap ve gelip izlemelerini bekle.”sadece sinemalarda olur. Sosyal medya şöyle bir yer “Yap,içerikle besle,katılmalarını sağla. Tüm bunlardan sonra belki gelip kalıcı olabilirler.”
Seth Godin

Cansu Parlak
MIS Specialist / cansuparlk@gmail.com

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir